Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

Ομιλία Κώστα Μπούμπα στη Βουλή για το σύμφωνο Ιαπωνίας - Ελλάδας (Βίντεο)

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΕΡΡΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ ΚΩΝΣΝΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΥΜΠΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ «Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Επιστημών και Τεχνολογίας της Ιαπωνίας». (11/06/2020)

Ομιλία Κώστα Μπούμπα στη Βουλή για το σύμφωνο Ιαπωνίας - Ελλάδας 11.6.20 https://youtu.be/YtYgu61RKTs




Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κυρία Υπουργέ, κύριε Υπουργέ, ότι καθυστερήσαμε, καθυστερήσαμε. Καζάν 2017, δηλαδή, αν δεν είχαμε τον κορωνοϊό, θα είχαν τελειώσει οι Ολυμπιακοί και οι Παραολυμπιακοί Αγώνες στην Ιαπωνία.  Θα ήμασταν πίσω από τα χρονικά περιθώρια. 
Αυτό, το οποίο διάβασα από τότε, κύριε Υπουργέ, που είχαμε μία συζήτηση στην Επιτροπή είναι ότι υπάρχουν σχέσεις φιλίας με τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Γιορτάσαμε πριν από λίγους μήνες τα εκατόν είκοσι χρόνια διπλωματιών και εμπορικών σχέσεων.
Υπάρχει η πόλη Ιναζάουα, η οποία είναι αδελφοποιημένη με την αρχαία Ολυμπία. Υπάρχει η πόλη της Μισάτο και ο Κιζού που είναι ο Δήμαρχος, ο οποίος ήρθε στον Δήμαρχο Περιστερίου και έχουν ανταλλάξει απόψεις. Μάλιστα, διαβάζω ότι είναι πολύ φιλέλληνας ο Δήμαρχος της Μισάτο με ένα έντυπο, το οποίο παρουσιάζει το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, αυτήν την σχέση πολιτισμού και αδελφοποίησης με την Ελλάδα. Εξάλλου και οι δύο χώρες έχουν μια μακρά ιστορία, παράδοση, ήθη, έθιμα και πολιτισμό. 
Έχουμε πολλές ομοιότητες, αλλά και μεγάλες διαφορές. Αν δει κάποιος τον τρόπο συμπεριφοράς του Ιάπωνα, λειτουργεί ομαδικά. Εμείς είμαστε πιο πολύ -θα λέγαμε- εξατομικευμένα. Καθώς θα έρθει και σε λίγη ώρα η ψήφιση για το νομοσχέδιο της παιδείας, αν δείτε οι Ιάπωνες στο εκπαιδευτικό τους σύστημα, στα πρώτα δέκα, δώδεκα χρόνια δεν ασχολούνται με μαθήματα ούτε δίνουν γραπτές εξετάσεις, παρά με τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των παιδιών, για να έχουν ένα ομαδικό πνεύμα, δηλαδή  συμπεριφορά προς τους ηλικιωμένους, τον πλησίον, τον συνάνθρωπο. Δίνουν πολύ μεγάλη βαρύτητα. Έχουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που σε πολλούς τομείς είναι παράδειγμα προς μίμηση. 
Επίσης, υπάρχει κάτι που διαφωνούμε εμείς, όχι προσωπικά ως Ελληνική Λύση. Εμείς θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε. Φορούν ειδικές στολές στα σχολεία. Αυτό σε κάποιους εδώ προκαλεί αντιδράσεις. Εκεί στην Ιαπωνία πιστεύουν ότι αν υπάρχει μια ομοιομορφία, υπάρχει ένα καλύτερο πνεύμα συνεργασίας και μία -θα λέγαμε- ταξική ισορροπία. Δεν υπάρχουν αυτές οι διαφορές. 
Σε ό,τι αφορά την τεχνογνωσία που βάζετε, κύριε Υπουργέ, το θέμα είναι ποιες θα είναι οι δαπάνες, τι θα πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης. Γεννάται ένα ερώτημα: Είναι καλή η μεταφορά της τεχνογνωσίας, το know -how, όπου η Ιαπωνία είναι παρασάγγας μπροστά. Αυτό το ξέρει ο καθένας με την υψηλή τεχνολογία. Το θέμα είναι, πώς θα μεταφερθεί η τεχνογνωσία, πώς θα εκπληρωθούν αυτές οι ανταλλαγές των αθλητών για να αποκομίσουν εμπειρία. 
Είναι μια ευκαιρία όμως να εισάγουμε ένα άλλο επίπεδο και για τα άτομα με αναπηρία. Δεν είναι μόνο οι Ολυμπιακοί. Είναι και οι Παραολυμπιακοί Αγώνες. Καλό είναι να αλλάξει και ο ν.2727, αν θυμάμαι καλά, για τα άτομα με αναπηρία, για να υπάρχουν κι εκεί και οι εγκαταστάσεις, αλλά και η συμπεριφορά και εν πάση περιπτώσει, αυτές οι καλές συνθήκες για τα άτομα με αναπηρία για να πούμε ότι είμαστε και εμείς ένα κράτος ισονομίας και ισοπολιτείας και για αυτά τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
 Σε ό,τι αφορά όμως την τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από το 2004, τι έχουμε να παρουσιάσουμε; Αυτή τη στιγμή, έχουμε ογδόντα ολυμπιακά έργα, τα οποία είναι ερημοποιημένα. Έχουν ερημώσει. Υπάρχουν θέματα από την Ολυμπιακή Επιτροπή. Και η κ. Αγγελοπούλου έχει τις ευθύνες της που είναι και η επικεφαλής της Επιτροπής για τα διακόσια χρόνια απελευθέρωσης του κράτους.
 Υπάρχουν ακόμη υποθέσεις σε εκκρεμότητα, όπως στην Αχαΐα, όπως στα Χανιά με την κατασκευή ποδηλατοδρόμιου εκεί, όπως με το χιονοδρομικό κέντρο στο Σέλι. Δηλαδή, τι τεχνογνωσία να δώσουμε, τι εμπειρία, όταν εμείς δεν προγραμματίσαμε σωστά, όταν σήμερα υπάρχουν πόλεις ,όπως είναι το Τορόντο, όπως είναι η Ατλάντα, όπως είναι η Βαρκελώνη που ακόμη πληρώνουν  Ολυμπιακούς Αγώνες που διοργάνωσαν πριν δεκαετίες και είναι πιο οικονομικά εύρωστες χώρες. Εμείς τι εμπειρία θα δώσουμε από τα ολυμπιακά έργα που κατασκευάσαμε και δεν χρησίμευσαν σε τίποτα, γιατί δεν είχαμε πλάνο, παρά μόνο από τη στέγη «Τράβα με και ας κλαίω», που λέμε, τη στέγη Καλατράβα; Δεν έχουμε να παρουσιάσουμε έξωθεν καλή μαρτυρία και καλό πρόσωπο στους Ιάπωνες που είναι πιο ομαδικοί, πιο πειθαρχημένοι, πιο ολιγαρκείς στην εμπορευματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Διότι ήταν μια  εμπορευματοποίηση για πολλούς. Ναι, μεν, ήταν μια  προβολή στην Ελλάδα, αλλά κόστισε αδρά στον ελληνικό λαό.
 Εμείς βλέπουμε θετική αυτή τη συνεργασία. Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν τη βλέπουμε θετική. Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς τον χρόνο υπογραφής της Σύμβασης. Επίσης, τι ολυμπιακά έργα θα δείξουμε; Ποια είναι η εικόνα μας; Ογδόντα έργα είναι ερημοποιημένα. Πολλές υποθέσεις είναι στη Δικαιοσύνη. Τι να πούμε στους Ιάπωνες; Να πούμε ότι δεν το χειριστήκαμε σωστά;  Ή να τους πούμε ότι αυτά τα έργα βγήκαν άχρηστα; 
Υπάρχει το Κέντρο Άρσης Βαρών στη Νίκαια. Το έδωσαν στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Πού είναι; Είναι ερημοποιημένο. 
Βέβαια, και οι Ιάπωνες κατηγορούνται για κάποια πράγματα, σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά τους προς το περιβάλλον. Μιλούσαμε για τα αμαλγάματα, για τους οδοντιάτρους. Ακόμα, υπάρχει κατηγορία ενός εργοστασίου στην Ιαπωνία για το κυάνιο. Οι Ιάπωνες κατηγορούνται και για το κυνήγι φαλαινών. Υπάρχουν και τα τρωτά σημεία της Ιαπωνίας, σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά της σε παγκόσμιο επίπεδο για το περιβάλλον.

 Εν κατακλείδι, βλέπουμε ότι μία συνεργασία με τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου θα είναι θετική, διότι θα αποκομίσουμε και οι Ιάπωνες και εμείς εμπειρία και γνώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου